Ledare #12

Hej alla tidningsfantaster!

Nu är hösten här, fotbolls VM och valet är över, läget är fortsatt ovisst inom politiken. För oss inom Bold är läget stabilare, pappersleveranserna är säkrade, de flesta kunder känner tillförsikt inför framtiden.

Vi var över 200 personer på plats på SprintAd dagen i slutet på september, där vi fick en bra inblick i marknadsföringsmekanismerna. Där visade marknadsföringsmogulerna Les Binet och Peter Field hur masskommunikation med stor räckvidd är överlägset för att bygga varumärken och långsiktig framgång på marknaden. Även lokalpressens förmåga att lyfta effekten av annonsering i TV och andra media var upplyftande. Deras slutsatser bygger på långvarig forskning inom området och jag kan starkt rekommendera deras rapporter.

Vi som var på plats fick ta del av forskningsfakta som verkligen stärker varför annonsering i tidningar är otroligt effektivt för ökad försäljning och vårt varumärke. Med det sagt, ser jag fram emot tjockare tidningar med fler annonser framöver, så att vi alla kan se fram emot en bra fortsatt höst och start på 2019.

Med vänlig hälsning
Erik Wallhed